Küldje el ajánlatát egyszerűen e-mailben. Ne felejtsen képet is mellékelni!
Vagy küldje el weboldal címét (link, hivatkozást) ahol ajánlata elérhető.

Ajánlatát felrakjuk, és értesítjük róla.

Ajánlata közösségi oldalainkon is megjelenik.

Üzletkötői ajánlat feladás Ingyen és Regisztráció Nélkül!

Ide küldheti: admin@1001.hu  Szabó Attila Vajk részére
 


Adatok a vállalkozások működéséről és generációváltásáról Magyarországon

Üzletkötők Portál | 2024-11-06 11:34:55

Fiatal főnökök és generációs problémák – Hogyan működtethetjük zökkenőmentesen a céget?



(x)

Adatok a vállalkozások működéséről és generációváltásáról Magyarországon:

  • Magyarországon közel 900 ezer vállalkozás működik, amelyek többsége mikro-, kis- vagy középvállalkozás.
  • A vállalkozások gerincét a kkv-k (kis- és középvállalkozások) adják, amelyek kiemelkedő szerepet játszanak a gazdaságban.
  • 2022-ben 25,8 ezer új társas vállalkozást jegyeztek be, míg 37,8 ezer megszűnt, ami a regisztrált vállalkozások számának folyamatos csökkenését mutatja.
  • Sok családi vállalkozás vezetője elérte a nyugdíjkorhatárt, azonban közel kétharmaduknak nincs utódlási terve.
  • A vállalkozások értékét jelentősen csökkentheti, ha nem képesek működni a tulajdonos nélkül – egy ilyen cég akár harmadannyit is érhet.

November 20-án rendezik meg az 1. Szabad Cégvezető Konferenciát, amely olyan eszközöket mutat be, amelyek segítenek a cégvezetőknek felkészülni a generációváltásra és a fiatalabb vezetők szerepére. A konferencián a résztvevők megismerhetik a cégvezetéshez szükséges modern eszköztárat, és tanácsokat kapnak arra, hogyan tudnak különböző generációkat egy csapatban, harmonikusan együttműködtetni.

 

A generációs különbségek és a folyamatosan változó munkaerőpiac kihívást jelenthetnek a magyar vállalkozások számára, különösen a generációváltás idején. Jelenleg Magyarországon közel 900 ezer vállalkozás működik, ezek nagy része kis- és középvállalkozás, amelyek a gazdaság alapját képezik. Az elmúlt évben több mint 25 ezer új vállalkozást regisztráltak, azonban közel 38 ezer megszűnt, ami a vállalkozói kör állandó csökkenését jelzi. A családi cégeknél különösen nagy probléma az utódlás kérdése: a nyugdíjkorhatárhoz közelítő tulajdonosok kétharmada nem rendelkezik konkrét utódlási tervvel, ami hosszú távon kockázatos lehet. Egy vállalkozás értéke akár harmadára is csökkenhet, ha nem képes zökkenőmentesen működni a tulajdonos nélkül.

A generációváltás során különösen fontos, hogy a cégek felkészüljenek az új, fiatalabb generációra, akik teljesen más munkakultúrával és elvárásokkal érkeznek. Az 1. Szabad Cégvezető Konferencián – amelyet november 20-án tartanak – a résztvevők gyakorlati eszközöket ismerhetnek meg, amelyekkel gördülékenyebbé tehetik a generációs átmeneteket és a cég önálló működését. A konferencián bemutatott eszközök és szoftverek abban segítenek, hogy a cégvezetők rálássanak a vállalat mindennapi működésére anélkül, hogy minden apró feladatban részt kellene venniük.

A generációs különbségek gyakran az üzleti kommunikációban és a munkastílusokban ütköznek ki. Az idősebb munkavállalók többnyire stabilitásra és hosszú távú eredményekre törekszenek, míg a fiatalabb generáció rugalmasabb munkaidőt és gyors sikereket keres. E különbségek áthidalása érdekében a cégvezetőknek törekedniük kell egy stabil és rugalmas munkakörnyezet kialakítására, amelyben minden generáció otthon érzi magát.

Az együttműködés érdekében a kommunikációban is új szemléletmódra lehet szükség: míg az idősebbek részletesebb, formális kommunikációt preferálnak, a fiatalok az azonnali, digitális megoldásokat részesítik előnyben. A cégvezető feladata, hogy rugalmas alapelveket hozzon létre, így mindenki megtalálhatja a számára megfelelő munkastílust, ezzel is hozzájárulva a sikeres generációváltáshoz.



(x) Reklám
Üzletkötés - Üzleti Könyvek Témánként - Uzletikonyv.hu Üzletkötő-Kalauz

 

(x) Reklám

Horvatlaguna.hu - Horvátországi apartmanok, magyar gondnoksággal!

 




 


MTI
2003-óta tájékoztatjuk, hogy mit is jelent a szelektív hulladékgyűjtés és mit, hogyan és hol gyűjtsünk szelektíven